تاثیر روش های تهاجهی و غیرتهاجمی در جوانسازی

تاثیر روش های تهاجهی و غیرتهاجمی در جوانسازی

تاثیر روش های تهاجهی و غیرتهاجمی در جوانسازی پوست چیست؟ حتماً در اطراف خود شاهد افرادی هستید که با وجود سن بالا، پوستی جوان و زیبا دارند، در مقابل کسانی که جوان هستند اما پوست آنها جوان و شاداب نیست. فرآیند پیری پوست همیشه به افزایش سن مرتبط نیست، بلکه عوامل مختلفی می‌توانند پیری پوست را تسریع یا به تعویق بیاندازند. عواملی چون تغذیه ناسالم، نداشتن خواب کافی، استفاده از محصولات آرایشی ناسازگار، مصرف دخانیات، استرس و … می‌توانند فرآیند پیری پوست را تسریع بدهند.

تحت تأثیر این عوامل، پوست چروک می‌شود، خشکی را تجربه می‌کند، از حجم خود کاسته می‌شود، افتادگی ظاهر می‌شود و لکه‌های قهوه‌ای (هایپرپیگمنتیشن) بروز می‌آید. اگر شما نیز علائم پیری را در پوست خود مشاهده کرده‌اید، نگران نباشید. در این مقاله در سایت دکترراحله نظری، روش های تهاجمی و غیر تهاجمی برای جوانسازی پوست را بررسی میکنیم را برای شما توضیح خواهیم داد.

تاثیر روش های تهاجهی و غیرتهاجمی در جوانسازی
تاثیر روش های تهاجهی و غیرتهاجمی در جوانسازی

بهترین روش‌های جوانسازی پوست چیست؟

به طور کلی، روش‌های جوانسازی پوست به دو دسته تهاجمی و غیر تهاجمی تقسیم می‌شوند. روش‌های تهاجمی مانند جراحی پلاستیک، علاوه بر هزینه‌های گزاف، نیازمند بستری شدن و دوره نقاهت طولانی هستند و ممکن است خطرات و عوارض زیادی به همراه داشته باشند. به همین دلیل، روش‌های غیر تهاجمی که بدون عوارض و خطرات بسیاری ارائه می‌شوند، خیلی بهتر از روش های تهاجمی است.

در اینجا به بررسی روش‌های غیر تهاجمی جوانسازی پوست می‌پردازیم:

1. اسکارلت:

اسکارلت یک دستگاه زیبایی کم‌تهاجمی است که از امواج رادیوفرکوئنسی بهره می‌برد. با استفاده از سوزن‌های طلاپوشیده، این دستگاه امواج رادیوفرکوئنسی را به عمق پوست ارسال می‌کند. این فرآیند باعث تحریک سلولهای بازسازی و تولید کلاژن می‌شود. اسکارلت به عنوان یک دستگاه مطمئن و با کمترین درد، جوانسازی پوست، کاهش منافذ باز، و بهبود استرچ‌مارک و لکه‌های پوستی را فراهم می‌کند. می‌توانید در تمام فصول سال به صورت مکرر از این روش برای بهبود پوست خود استفاده کنید.

2. دابلو گلد:

این دستگاه از تکنولوژی هایفوتراپی استفاده می‌کند. تکنولوژی هایفوتراپی از امواج ماورای صوت با شدت خاص برای لیفت و جوانسازی پوست استفاده می‌کند. دابلو گلد به لایۀ SMAS پوست (لایه‌ای از پروتئین در بخش زیرین پوست) دسترسی پیدا می‌کند و با انتقال حرارت، چین و چروک‌ها را بهبود می‌بخشد. این دستگاه همچنین سلولهای بازسازی کننده را به تولید کلاژن و الاستین تحریک می‌کند. با کمترین مدت زمان و بدون نیاز به استراحت خاص، دابلو گلد به شما امکان جوانسازی پوست را فراهم می‌کند.

به عنوان یک جمع‌بندی، روش‌های غیر تهاجمی مثل اسکارلت و دابلو گلد به عنوان گزینه‌های ایمن و مؤثر برای جوانسازی پوست مطرح می‌شوند، که بدون عوارض طولانی مدت، به بهبود نسيج پوست و لیفت طبیعی آن کمک می‌کنند.

3. پیلینگ (لایه‌برداری):

پیلینگ یا لایه‌برداری به معنای از بین بردن لایه‌ای از سطح پوست است. در این روش، یک لایه سطحی از سلول‌های مرده که حاوی چروک‌های ریز، آکنه‌ها، جای آن‌ها و لکه‌های تیره است، از روی پوست برداشته می‌شود. این فرآیند باعث کاهش مواردی مانند کدری پوست، زبری، باز شدن منافذ و چروک‌های ریز می‌شود، در نتیجه پوست شاداب و تازه به نظر می‌آید.

پیلینگ را می‌توانید در کلینیک‌های زیبایی با استفاده از ترکیبات پیلینگ، دستگاه‌های میکرونیدلینگ یا میکرودرم ابریژن انجام دهید. ترکیبات پیلینگ ترکیبات خاصی هستند که توسط پزشکان برای لایه‌برداری از پوست‌های چرب، آکنه‌دار یا چروک‌دار استفاده می‌شوند.

میکرونیدلینگ یک روش است که در آن با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز، میکروکانال‌هایی در سطح پوست ایجاد می‌شود تا پوست به بازسازی تحریک شود. این فرآیند باعث ایجاد بیشتر کلاژن می‌شود و بسیاری از علائم ناخوشایند پوست بهبود می‌یابد.

میکرودرم ابریژن نیز یکی از روش‌های سریع و غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است. در این روش، لایه خارجی پوست خراشیده می‌شود و بدن برای جبران این خراشیدگی شروع به تولید سلول‌های تازه می‌کند. این کار باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود و پوست نرم و صاف می‌شود.

4. تزریق فیلر

در تزریق فیلر، انواع ژل (فیلر) به صورت تزریقی برای حفظ جوانی، زیبایی و کاهش چین و چروک‌ها استفاده می‌شود. این روش با کمترین عوارض و زمان کوتاه، چین و چروک‌های صورت و گردن را پر کرده و جوانسازی می‌کند. فیلرها به دو نوع دائمی و موقت تقسیم می‌شوند، و بیشتر از هیالورونیک اسید ساخته می‌شوند.

5. تزریق چربی:

تزریق چربی نیز یک گزینه خوب برای پر کردن چین و چروک‌های عمیق است. در این روش، بخشی از چربی از بدن به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود، که می‌تواند نتایج دوام‌داری داشته باشد. این روش با تاخیر از استفاده از روش‌های تهاجمی جلوگیری می‌کند.

نکته: اگر قصد استفاده همزمان از تزریق و دستگاه‌های زیبایی را دارید، توصیه می‌شود ابتدا جلسه درمانی با دستگاه انجام داده و سپس به تزریق مشغول شوید، زیرا دستگاه‌ها ممکن است اثر درمانی چربی یا ژل تزریق‌شده را کاهش دهند.

برای اطلاع از عوارض بوتاکس صورت کلیک کنید.

تاثیر روش های تهاجهی و غیرتهاجمی در جوانسازی
تاثیر روش های تهاجهی و غیرتهاجمی در جوانسازی

چگونه از پیری پوست پیشگیری کنیم؟

برای جلوگیری از پیری زودرس پوست و حفظ سلامت آن، به موارد زیر توجه کنید:

1. محافظت از پوست در برابر آفتاب:

استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های ضدآفتاب با SPF مناسب مهم است. تابش‌های UV می‌توانند علائم پیری پوست را تسریع بدهند.

2. تغذیه سالم:

رژیم غذایی با مواد غذایی غنی از ویتامین C و E، آنتی اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب امگا-3 و مواد مغذی مهم دیگر، می‌تواند به حفظ جوانی پوست کمک کند. مصرف میوه‌ها، سبزیجات و آب به مقدار کافی نیز حائز اهمیت است.

3. استفاده از محصولات مراقبتی:

استفاده از کرم‌ها و محصولات ضدپیری با ترکیبات مانند رتینول، هیالورونیک اسید، ویتامین C و آلفا هیدروکسی اسید می‌تواند به تجدید سلول‌ها و کاهش چین و چروک‌ها کمک کند.

4. سلامت روحی:

استرس و نگرانی می‌توانند علائم پیری را تسریع بدهند. ایجاد یک سبک زندگی آرام و مدیریت استرس با تمرینات روانی و مدیتیشن می‌تواند به سلامتی پوست کمک کند.

5. ترک سیگار:

سیگار آزمایشگاهی از عواملی است که باعث افزایش علائم پیری پوست می‌شود. ترک سیگار به حفظ جوانی و سلامت پوست کمک می‌کند.

6. ورزش منظم:

فعالیت‌های ورزشی باعث بهبود گردش خون و افزایش اکسیژن به سلول‌های پوست می‌شود که به حفظ جوانی آن کمک می‌کند.

7. خواب کافی:

خواب به مقدار کافی از راه‌های مهم برای بازسازی و نوسازی سلول‌های پوست است. کمبود خواب می‌تواند علائم پیری را شتاب‌زده کند.

8. استفاده از لوازم آرایش مرغوب:

انتخاب لوازم آرایش با کیفیت و خالی از مواد مضر به حفظ سلامت و جوانی پوست کمک می‌کند.

با رعایت این نکات و ایجاد عادات سالم، می‌توانید به پیشگیری از پیری زودرس پوست بپردازید و ظاهر جوان و تازه‌ای را حفظ کنید.

تاثیر روش های تهاجهی و غیرتهاجمی در جوانسازی
تاثیر روش های تهاجهی و غیرتهاجمی در جوانسازی

نتیجه گیری:

در جلسات مشاوره با دکتر راحله نظری، راهکارهای موثر و کارآمدی برای جلوگیری از پیری زودرس پوست و نیز اجرای عمل‌های زیبایی پوست مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند. از تغذیه مناسب و محافظت از پوست در مقابل تابش‌های آفتاب گرفته تا استفاده از محصولات مراقبتی با ترکیبات بازسازی‌کننده، دستگاه‌های پیشرفته و روش‌های غیرتهاجمی همچون پیلینگ، میکرونیدلینگ و تزریق فیلر و چربی، دکتر نظری به عنوان یک متخصص معتبر در زمینه زیبایی پوست پیشنهادات خود را ارائه کرده‌اند.

دکتر راحله نظری با تاکید بر اهمیت سلامت داخلی و خارجی پوست، تاکید دارنده بر ترکیبات طبیعی و فعالیت‌های زندگی سالم، راهکارهایی ارائه می‌دهند که به تأخیر پیری پوست کمک می‌کند. از جمله توصیه‌های ایشان می‌توان به استفاده از محصولات مراقبتی حاوی ویتامین‌ها، مواد آنتی اکسیدان و ضدآفتاب، تغذیه مناسب با رعایت اصول تغذیه سالم، ترکیبی مناسب از تمرین و استراحت، و کنترل استرس اشاره کرد.

به‌طور کلی، مشاوره با دکتر راحله نظری به عنوان یک پزشک متخصص در زمینه زیبایی پوست، به شما امکان می‌دهد تا با رویکردهای تخصصی و راهکارهای شخصی‌سازی شده، بهترین مسیر برای حفظ و بهبود جوانی و سلامت پوست خود را انتخاب کنید.

شماره تماس:

09177514188

 

ایمیل:

drrahele@gmail.com

آدرس کلینیک

شیراز ،چهار راه ستارخان ،روبروی منابع طبیعی ،انتهای مطهری شمالی ،ابتدای ستارخان ،کنار گذر پل ستارخان ،مجتمع
صدگل ،جنب مجتمع خضرا ،طبقه ۵ ،واحد ۳۶
سایر مقالات:
  1. عوارض بوتاکس در شیراز
  2. انجام پلاسما جت
  3. تاثیر تزریق پروفایلو بر روی صورت در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط