نکات مهمی که هنگام لیزر موهای زائد باید بدانیم

نکات مهمی که هنگام لیزر موهای زائد باید بدانیم

نکات مهمی که هنگام لیزر موهای زائد باید بدانیم

نکات مهمی که هنگام لیزر موهای زائد باید بدانیم چیست؟ یکی از مهمترین عواملی که بر زیبایی پوست صورت و بدن تأثیر می‌گذارد، حذف موهای زائد است که می‌توان این کار را با استفاده از تکنولوژی لیزر انجام داد. علاوه بر زیبایی ظاهری، حضور موهای زائد می‌تواند منجر به بروز جوش‌های چرکی و تحریک مداوم پوست گردد. در این مقاله در سایت دکتر راحله نظری، سعی شده است تا تمامی نکات لازم در زمینه لیزر حذف موهای زائد را به اشتراک گذاشته و به شما اطلاعات جامعی ارائه شود.

بیشتر بخوانید : 9 مزیت تزریق ژل گونه

نکات مهمی که هنگام لیزر موهای زائد باید بدانیم
نکات مهمی که هنگام لیزر موهای زائد باید بدانیم

انواع روش‌های حذف موهای زائد:

بطور کلی، دو نوع اصلی روش برای حذف موهای زائد وجود دارد:

1. سیستم‌های لیزری:

– الکساندرایت (طول موج پایین):

مناسب برای پوست‌های روشن و معمولی

– دایود و لیزر با طول موج بالا:

قابل استفاده برای پوست‌های معمولی تا تیره، با جذب ملانین کمتر از الکساندرایت و بیشتر از ND-YAG و IPL.

2. سیستم‌های غیرلیزری:

– E-LIGHT و IPL:

با استفاده از سیستم فلش لامپ زنون کار می‌کنند و همزمان از رادیوفرکانس نیز استفاده می‌کنند. بر روی موهای کم‌رنگ نیز اثربخش هستند.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می‌شود؟

لیزر، پرتوهای نور تک‌فاز شده را تولید می‌کند که به طول موج خاصی تنظیم می‌شوند. این پرتوها بر روی ملانین مو که رنگ مو را تعیین می‌کنند، تمرکز می‌یابند. لیزر روی ملانین موهای موجود در ریشه تمرکز کرده و آن ناحیه را مورد اثر قرار می‌دهد. این باعث نابودی ریشه مو می‌شود.

انواع طول موج‌های لیزر موهای زائد:

1. لیزر الکساندرایت:

مناسب برای پوست‌های روشن و معمولی.

2. سیستم لیزر دایود:

قابل استفاده برای پوست‌های معمولی تا تیره.

3. لیزر ND-YAG:

برای پوست‌های تیره و برنز شده، ایمن‌تر و موثرتر است.

بیشتر بخوانید : دکتر خوب لیفت با نخ در شیراز

مشاوره قبل از لیزر:

قبل از انجام لیزر، مشاوره با سرپرست بخش لیزر الزامی است. رنگ پوست و خصوصیات موهای ناحیه مورد نظر بررسی می‌شود. اگر علائم بیماری پوستی مشاهده شود یا ناحیه حساس باشد، اجرای لیزر توصیه نمی‌شود.

چرا لیزر بهترین روش شناخته شده است؟

پرتو لیزر با دقت بر روی سلول‌های رنگدانه‌ای مو تمرکز می‌کند و آن‌ها را از یکدیگر تشخیص می‌دهد. موهای در مرحله رشد بیشتر به لیزر حساس هستند و این روش موثرتر است.

چگونگی رشد مو:

موها به صورت طبیعی دارای سه فاز رشد، استراحت و ریزش هستند. لیزر بر روی مرحله رشد مو تأثیرگذارتر است، زیرا در این مرحله موها رنگدانه‌ای تولید می‌کنند که هدف لیزر است. به همین دلیل لیزر بر روی فولیکول‌های در حال رشد مؤثرتر است.

بیشتر بخوانید: دکتر خوب تزریق ژل لب در شیراز

انجام لیزر موهای زائد در شیرازانجام لیزر موهای زائد در شیراز

موهای زائد در مراحل مختلف:

1. آناژن (مرحله رشد):

در این مرحله، مو دارای حداکثر ضخامت و رنگ است و اشعه لیزر در این مرحله بیشترین تأثیر تخریبی را بر روی فولیکول مو دارد.

2. کاتاژن (مرحله توقف رشد):

در این مرحله، ضخامت فولیکول رشد یافته کاهش می‌یابد و از پیاز مو که وظیفه تغذیه‌رسانی دارد، جدا می‌شود.

3. تلوژن (مرحله استراحت):

در این مرحله، تمام فعالیت‌های رشد متوقف می‌شود. مدت زمان مرحله تلوژن در موهای سر حدود 100 روز و در نواحی دیگر بدن تا 6 ماه ممکن است طول بکشد.

علت جلسات متعدد لیزر:

موهای در حال رشد به طور همزمان در یک فاز قرار ندارند. در یک جلسه لیزر، برخی از ریشه‌های مو در فاز آناژن، برخی در فاز کاتاژن و تلوژن قرار دارند. بنابراین، نتواست تنها با یک یا دو جلسه به نتایج کامل و قطعی دست یافت، و نیاز است که جلسات لیزر به صورت منظم و با فواصل زمانی معین تکمیل شوند.

تعداد جلسات لیزر:

معمولاً تعداد جلسات لیزر بین 6 تا 8 جلسه تعیین می‌شود. در برخی موارد و نواحی خاص ممکن است تعداد جلسات بیشتری نیاز باشد. برای مثال، ناحیه بیکینی به دلیل رطوبت مداوم، نتایج لیزر را با تاخیر نسبت به نواحی دیگر نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید : 9 مزیت تزریق ژل گونه

فاصله بین جلسات:

بین هر جلسه لیزر، بهتر است چهار تا هشت هفته فاصله باشد. این فاصله بین جلسات بسیار مهم است تا پوست استراحت کند و بازسازی شود. همچنین، مطمئن شوید که در طول درمان، فقط از ژیلت برای اصلاح ناحیه‌های تحت لیزر استفاده شود.

عوامل تعیین‌کننده فاصله بین جلسات:

– سرعت رشد مو
– ناحیه تحت درمان لیزر
– رنگ پوست

چرا باید بین جلسات لیزر صبر کرد؟

1. استراحت پوست:

اشعه ماوراء بنفش پس از لیزر بسیار تهاجمی است و اگر فاصله بین جلسات لیزر کم باشد، ممکن است به پوست آسیب ببیند.

2. بازسازی فولیکول:

برخی فولیکول‌ها نسبت به لیزر مقاومت بیشتری دارند و ممکن است به بیش از یک جلسه نیاز باشد تا به طور دائمی از بین بروند. فاصله بین جلسات کمک می‌کند تا فولیکول‌های مقاوم به زمان کافی برای بازسازی ناحیه داده شود.

بیشتر بخوانید : فواید تزریق فیلر زیر چشم

انجام لیزر موهای زائد در شیرازلیزر موهای زائد در شیراز

نتیجه‌گیری:

با توجه به توضیحات فنی ارائه شده در متن‌های بالا درباره لیزر موهای زائد، مشخص است که این روش یکی از کارآمدترین راه‌ها برای حذف موهای زائد و بهبود زیبایی پوست می‌باشد. تکنولوژی لیزر با انجام جلسات متعدد با فواصل مناسب، به تخریب فولیکول‌های مو و جلوگیری از رشد آن‌ها می‌پردازد.

به منظور انجام این روش پیشرفته و حذف موهای زائد با بهترین نتایج، کلینیک دکتر راحله نظری با استفاده از تجهیزات مدرن و دستگاه‌های لیزر پیشرفته، تضمین کننده جلساتی ایمن و کارآمد می‌باشد. تیم متخصص و با تجربه این کلینیک، با مشاوره قبل از لیزر، نیازهای هر فرد را به دقت ارزیابی کرده و برنامه‌ریزی مناسبی برای تحت درمان قرار گرفتن هر فرد ارائه می‌دهد.

استفاده از انواع دستگاه‌های لیزر با طول موج‌های مختلف و تنظیمات مناسب، این کلینیک را به یکی از برترین مراکز ارائه خدمات لیزر موهای زائد تبدیل کرده است. برنامه جلسات لیزر با فواصل زمانی متعارف و توصیه شده توسط تخصصی کلینیک، به همراه مراقبت و پشتیبانی مستمر، نتایج قابل ملاحظه و دائمی را برای مشتریان فراهم می‌کند.

بنابراین، اگر به دنبال روشی ایمن، کارآمد و با نتایج قابل اطمینان برای حذف موهای زائد هستید، کلینیک دکتر راحله نظری گزینه‌ای مناسب و با اعتماد است.

ایمیل:

drrahele@gmail.com

آدرس کلینیک

شیراز ،چهار راه ستارخان ،روبروی منابع طبیعی ،انتهای مطهری شمالی ،ابتدای ستارخان ،کنار گذر پل ستارخان
،مجتمع صدگل،جنب مجتمع خضرا ،طبقه ۵ ،واحد ۳۶
مقالات:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نکات مهمی که هنگام لیزر موهای زائد باید بدانیم

مطالب مرتبط